Jaką kasę fiskalną wybrać?

Wyróżniamy dwa podstawowe typy kas fiskalnych – z papierową kopią paragonuoraz z jego elektroniczną wersją. Pierwszy typ wiąże się z koniecznością drukowania dwóch egzemplarzy paragonu przy każdym zakupie, po jednym dla klienta oraz dla właściciela sklepu. Te kasy posiadają standardowo podwójne 2-rzędowe rolki, które umożliwiają synchroniczny druk.

Przy ich wyborze, należy wziąć pod uwagę, że na wypadek kontroli, wszystkie paragony muszą być zachowane przez okres minimum 5 lat. Wiąże się to z koniecznością wyboru papieru i atramentu, które przez ten czas zachowają swój dobry stan. Dobrą decyzją może okazać się zakup nieco grubszych rolek offsetowych o grubości od 37 do 60 mm i długości od 30 do 60 m.

Kasa z elektroniczną wersją paragonu dostępna jest w Polsce od 2010 roku i przeznaczona jest do druku jedynie jednej kopii paragonu dedykowanego klientowi. Egzemplarz przedsiębiorcy automatycznie zapisywany jest na karcie SD i dostępny jest do druku w dowolnym momencie. Ta elektroniczna kasa to oszczędność na rolkach, bo oryginał paragonu nie musi cechować się długą żywotnością. W zupełności wystarczą szerokie rolki termiczne o grubości do 37 mm.
 

Klient poinformowany, to klient zadowolony

Kolejna rzecz, bez której nie sposób obejść się w sklepie, hurtowni czy barze? Etykietki cenowe. Konsumenci bardzo często poszukują konkurencyjnych cen i chcą znać koszt określonych produktów, przed podjęciem decyzji o ich zakupie. Dobrze sprawdzą się samoprzylepne ceny utrzymane w jednolitej kolorystyce i łatwe w naklejaniu na określone produkty. Możesz zdecydować się na rolkę samoprzylepną czy też bardziej eleganckie etykietki.

Pierwsze rozwiązanie dobrze sprawdzi się w mniejszych sklepach i lokalach, w których ceny szybko ulegają zmianie. Drugie jest wprost idealne dla detalistów i hurtowników, którzy sprzedają towary we w miarę stałych cenach. Etykietki cenowe prezentują się przejrzyście oraz bardziej elegancko.

Sklep detaliczny to dobrze pracująca maszyna, w której nawet szczegóły decydują o wynikach sprzedażowych, dlatego nie można ich bagatelizować.