Wyeksponuj ceny i towary

Ważne jest przede wszystkim odpowiednie wyeksponowanie cen i towaru, a także odpowiednia charakterystyka miejsca dla danej branży sklepy: inna będzie w sklepie spożywczym (tak zwane sieciówki często mają takie rozmieszczenie ujednolicone), inna w odzieżowym, jeszcze inna w drogerii.

Klient po drodze od wejścia do sklepu do dojścia do kasy powinien przede wszystkim jak najwięcej zobaczyć. Uporządkowane, poukładane w odpowiednich alejkach towary, aby nie musiał się on zastanawiać, gdzie czego ma szukać, to jedna z istotnych kwestii praktycznych i estetycznych. Czasem warto jest oznaczyć pewne działy: taka praktyka sprawdza się na przykład w sklepach o charakterze budowlanym.

Produkty przy ladzie

Warto pomyśleć także o tym, aby obok lady sklepowej umieścić drobne przedmioty, przyciągające wzrok, na które Klient chociaż zwróci uwagę. Niektórzy wręcz proponują ich zakup, informując o aktualnych promocjach. Nie każdy jednak to lubi. Mogą to być portfele, testery perfum, batoniki w sklepie spożywczym.

Estetyka i spójność wnętrza

Dalej należy powiedzieć, że wnętrze sklepu powinno się korzystnie się prezentować. Warto zadbać o szczególną estetykę wnętrza sklepu w postaci odpowiednio dobranej kolorystyki, utrzymywania porządku na bieżąco, co na pewno znacznie zwiększy atrakcyjność wnętrza oraz przyczyni się do sukcesu handlowego. Często stosuje się także muzykę w tle.

Jeśli chodzi o wyposażenie sklepu, to meble powinny być wytrzymałe i adekwatne do asortymentu, który będzie sprzedawany. Zaprojektowanie sklepu można zlecić firmom zewnętrznym, które najlepiej będą wiedziały co i jak zrobić, aby poprawić aranżacyjny wizerunek sklepu. Warto wspomnieć, że w sklepie nie powinno być takiej sytuacji, aby klient przy kasie czekał zbyt długo, lepiej na wszelki wypadek urządzić więcej stanowisk kasowych.

Oświetlenie i witryna

Nie powinno też zabraknąć odpowiedniego oświetlenia do oglądania eksponowanych przedmiotów na sprzedaż czy przemyśleć możliwość zorganizowania witryny wystawowej, dobrze widocznej dla przechodniów, z poziomu ulicy. Czasem bywa to decydujące, jeśli chodzi o wejście do danego sklepu, a przecież wiadomo, im więcej klientów lub chociażby ludzi wchodzących do sklepu i oglądających, tym lepiej.