Odpowiednio użyte kolory w marketingu, powodują różne reakcje konsumentów. Zostają one wykorzystane nie tylko podczas projektowania opakowań, czy logotypów, ale również w reklamach, mediach społecznościowych, czy na bilbordach.

Jakich kolorów warto używać w marketingu?

            Za pomocą różnych kolorów można przekazać wiele informacji, na które klient nie zwraca bezpośredniej uwagi.

  •        Czarny – kolor elegancji oraz luksusu. Korzystają z niego firmy, które chcą podkreślić prestiżowy charakter swojej marki. Czarna czcionka wykorzystywana jest m.in. przez firmę Hugo Boss;
  •        Niebieski – kolor ten budzi skojarzenia ze społecznością oraz komunikacją międzyludzką. Jest to również barwa, którą używa się do ukazania solidności oraz lojalności danej firmy. Niebieski kolor został wykorzystany przez twórców portali społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter;
  •        Żółty, pomarańczowy – są to kolory, które pobudzają apetyt, dlatego też są bardzo często wykorzystywane przez firmy oferujące żywność. Z tych barw korzystają takie firmy jak McDonald’s, czy Pyszne.pl;
  •        Biały – to oznaka profesjonalizmu, solidności, estetyki, sterylności. Jest zazwyczaj wykorzystywany w przemyśle farmaceutycznym, jak również w reklamach kosmetyków. Bardzo często kolor biały pojawia się w połączeniu z czerwienią, błękitem czy zielenią;
  •        Czerwony – kolor który nie tylko przyciąga wzrok, ale również pobudza zainteresowanie oraz chęć do działania. Bardzo często zostaje wykorzystany na różnego rodzaju akcjach promocyjnych, by dany produkt bardzo łatwo i szybko został zauważony. Czerwony kolor pojawia się między innymi na opakowaniach Lindt, a także jest to barwa przewodnia popularnego serwisu społecznościowego, jakim jest YouTube;
  •        Zielony – pobudza kreatywność, uspokaja, przywraca równowagę. Nawiązuje do natury, dlatego też idealnie sprawdza się w branży turystycznej oraz naukowej. Zieleń wykorzystywana jest przez takie firmy jak Ziaja, Get In Bank, Sony Ericsson.
  •        Złoty – jest to jeden z kolorów, które w połączeniu z innymi, nadaje produktowi luksusowego charakteru. Ta barwa wykorzystywana jest do pakowania, bądź reklamowania drogich, eleganckich produktów, takich jak biżuteria.

            To tylko kilka przykładów barw, pozytywnie wpływających na reakcję konsumentów, jednak są też kolory, które nie zachęcają, a wręcz odciągają klienta od zakupu, bądź skorzystania z usługi.

Jakich kolorów unikać?

            Amerykańscy naukowcy dowiedli, że konsumenci negatywnie reagują na takie kolory jak szary oraz brązowy. W przypadku mężczyzn, jest to również fiolet. Warto również dodać, że te kolory nie powinny być używane nawet jako elementy ubioru osób, które reklamują dany produkt, ponieważ mogą sugerować odbiorcy negatywne skojarzenia, a nawet obniżyć zaufanie do danej osoby.

            Kolory w marketingu mają duży wpływ na wybór produktów czy usług przez konsumenta. Warto o tym pamiętać, jeżeli zależy nam na sprzedaży naszej marki. Wiele firm przekonało się o tym, że zmiana koloru powodowała, że oferta trafiała do szerszej rzeszy konsumentów.