Ostatnie 10 lat pokazuje jak bardzo drobny handel wycofuje się ustępując miejsca dużym sklepom i marketom. Prawie 50% całkowitej powierzchni handlowejzajmują w Polsce tego typu punkty. Galerie i hipermarkety coraz częściej i nie bez powodu nazywane są świątyniami konsumpcji, a spędzamy w nich naprawdę sporo wolnego czasu. Z badań przeprowadzonych przez GfK Polonia wynika, że Warszawiacy potrafią poświęcić 30 minut na dotarcie do ulubionej galerii handlowej, a spędzają w niej co najmniej dwie godziny. Najbardziej aktywni Klienci, jak wynika z raportu, miesięcznie wydają na zakupy w galeriach nawet 2000 zł. Jednak wydatki konsumentów często nie są podyktowane racjonalną analizą tego, co najbardziej jest im potrzebne. Kto więc dokonuje za nas wyboru jeszcze tak naprawdę przed przekroczeniem progu sklepu?

przez nas potraw.

Mistrzowie brandingu czyli świadomości kreowania marki wiedzą na ten temat wszystko. To właśnie dzięki nim znamy takie stwierdzenia jak:

  • świadomość natychmiastowa

  • świadomość spontaniczna

  • świadomość wspomagana

przez nas potraw.

Co kryje się za tymi hasłami? Chodzi o rozpoznawalność danej marki przez konsumentów. Im większa świadomość istnienia i dobrego wizerunku danej marki, tym więcej osób staje się jej wiernymi Klientami. Nazwa, logo, strona internetowa, a także chwytliwe hasła reklamowe są kwintesencją dobrego brandingu. Jak się to ma do obecnej sytuacji na rynku? Firma Apple została okrzyknięta najcenniejszą marką świata, wyprzedzając wiodącą przez lata prym Coca Colę. Oprócz tych dwóch markowych gigantów, najbardziej wartościowe marki to MicrosoftSamsung czy Toyota, a najszybciej na wartości zyskują Prada, Google, Amazon czy Facebook.

fot. frazpc.pl

Jak przyciągnąć uwagę Klienta? 

Sklepy coraz częściej sięgają po metody, które mają za zadanie przyciągnąć jak największą liczbę Klientów. Jedną z tego typu metod jest kuszenie zapachami czyli inwestowanie w maszyny, które rozpylają przyjemny dla kupujących aromat. Może to być zapach świeżego pieczywa, a nawet perfum charakterystycznych dla danej marki. Tego typu marketing stosowany jest przez znaną firmy Abercrombie & Fitch. Programy lojalnościowe, zbieranie punktów i wymienianie je na nagrody to również popularny chwyt stosowany nie tylko przez sieci handlowe, ale także przez stacje benzynowe.

Również restauracje coraz częściej wybierają niestandardowe pomysły w walce o Klienta. Opakowania dla gastronomii często nie są już tylko jednokolorowe i zwyczajnie nudne. W mistrzowski sposób robią to sieci typu fast food np. popularny Burger King. Tego typu opakowania nie tylko przyciągają uwagę, ale sprawiają również, że marka postrzegana jest jako nowoczesna, idąca z duchem czasu i zmieniająca co jakiś czas wygląd swoich produktów.

fot. planetamusing.blogspot.com

Producenci opakowań prześcigają się w kreowaniu nowych wzorów i kształtów. Torebki strunowe wcale nie muszą być nudne, podobnie jak papierki, w które opakowane są cukierki, słodycze czy tabletki na gardło.

fot. pinterest.com

fot. buzzfeed.com

Chociaż marki i sklepy zrobią prawie wszystko, aby przyciągnąć uwagę swoich potencjalnych i obecnych Klientów to w ich podstawowym wyposażeniu nie może zabraknąć akcesoriów, które pokażą cenę wyjściową, ale również tą promocyjną. Do tego najlepiej będą nadawały się metkowniceceny samoprzylepne, rolki cenoweczy ceny laminowane. W każdym sklepie potrzebne są również rolki kasowe termiczne bądź offsetowe do drukowania rachunków czy paragonów.