Psychologia kolorów znana jest już od dawna, a wykorzystanie ich w marketingu i reklamie rozwinęło się tak bardzo, że dziś nikogo już nie szokuje czerwony kolor promocyjnych opakowań, czy krzyczące, czerwone informacje o wyprzedażach. Czerwony to jeden z najczęściej wykorzystywanych kolorów w reklamie. Jest to kolor ciepły i bardzo intensywny emocjonalnie. Wielu odbiorcom kojarzy się z miłością, uczuciami, a specjalistom od marketingu również z energią dlatego też, wykorzystywany jest do reklam napojów energetycznych i pobudzających.

fot. allegro.pl

Kolor pomarańczowy i żółty to również kolory bardzo energetyczne. Żółte kolory wykorzystuje się w reklamach produktów dla dzieciPomarańczowe odcienie doskonale sprawdzają się w przypadku produktów młodzieżowych, a barwy tzw. cytrusowe świetnie stymulują apetyt. Kolor zielony najczęściej stosowany jest w przypadku produktów ekologicznych, ale także jest symbolem pewności i bezpieczeństwa.  Kolor niebieski kojarzy się głównie ze zdrowiem, zrozumieniem i wiedzą. Kolor czarny natomiast, łączony jest z elegancją, stabilnością, ale jest to również kolor agresywny w szczególności kiedy zestawia się go z kolorem czerwonym lub pomarańczowym. Kolor to jednak nie wszystko jeżeli chodzi o wybór produktów przez Klienta. Równie ważną rolę odgrywa opakowanie.

przez nas potraw.

Obok koloru, w marketingu bardzo ważną rolę pełni również opakowanie. Oprócz swoich podstawowych funkcji czyli:

  • dystrybucyjnej
  • informacyjnej
  • promocyjnej

przez nas potraw.

opakowanie samo w sobie staje się dziś produktem. Dobrze dobrane opakowanie w połączeniu z kolorem daje właścicielom firm i przedsiębiorstw idealne połączenie. Jak wynika z badań przeprowadzonych w 2007 r. przez Printing Solutions oraz Angelę Wright,respondenci stwierdzili, że w opakowaniach niebieskich znajdują się produkty zdrowsze. Prezentowano im bowiem 2 marki płatków zbożowych, jogurt pitny oraz sok pomarańczowy. Badani mieli wybrać marki w niebieskich bądź kolorowych opakowaniach. 76 % z nich zdecydowało się na opakowania niebieskie, które kojarzyły im się równoznacznie z produktami typu light. Jednak dziś sam kolor opakowania nie wystarczy, a agencje reklamowe prześcigają się w oryginalnych pomysłach nie tylko dla produktów żywnościowych. Opakowanie ma przyciągać wzrok, zachęcać do kupna i być osobnym narzędziem promocji produktu. Coraz częściej właściciele firm decydują się wykorzystanie opakowań ekologicznych. Czym różnią się od tych tradycyjnych?

przez nas potraw.

przez nas potraw.

Ekologiczne pomysły 

Ekologiczne opakowania zwykle produkowane są z papieru lub tektury. Mogą także zawierać włókna pierwotne lub te pochodzące z recyklingu. Jednak to nieprawda, że opakowania nazywane ekologicznymi są w pełni przyjazne środowisku. Każde opakowanie, nawet to stworzone po procesie recyklingu zostawia po sobie ślad nazywany śladem ekologicznym produktu. Oczywiście opakowania plastikowe czy te tworzone z innych sztucznych materiałów nie mogą konkurować z tymi ekologicznymi. Już dziś często opakowania przesądzają o tym jaki produkt wybierzemy, a gdyby opakowanie mogło być i atrakcyjnie wizualnie i bezpieczne dla środowiska? Wśród oferty ekologicznych opakowań możemy znaleźć więc te, które  są marką samą w sobie, przyciagają wzrok i są bardoz oryginalne. Są to przede wszystkim opakowania dla branży spożywczej.

fot. freshplaza.com

fot. bornwater.com

W domach, mieszkaniach i biurach coraz częściej można spotkać ekologiczne dodatki i gadżety, które zwykle świetnie dopasowują się do danej przestrzeni. Długopisy, notatniki i ekologiczne gadżety nikogo już nie dziwią. W naszych domach pojawiają się wytwarzane z naturalnych materiałów pojemniki do przechowywanie żywności czy ubrań, a na zakupy chodzimy z ekologicznymi torbami.

fot. grafika-reklamowa.pl

Eko styl zagląda więc coraz częściej we wszystkie dziedziny życia, a pomysłowe opakowania są nie tylko ciekawe, ale współgrają idealnie z domową przestrzenią

fot. homebook.pl