Przyciąganie spojrzeń i wywoływanie reakcji (różnego rodzaju reakcji!) to najważniejsze zadanie opakowania – nie licząc, oczywiście, zabezpieczania produktu przed uszkodzeniami. Dlatego chcielibyśmy dziś podzielić się z Wami kilkoma przykładami opakowań tak szalonych, dziwnych i niesamowitych, że na pewno nikt nie przejdzie obok nich obojętnie: to naprawdę opakowania, jakich nie znacie!

Paczka papierosów w kształcie trumny

Nic tak nie przypomina, że każdy wypalony papieros to kolejny gwóźdź do trumny, niż takie pełne czarnego humoru opakowanie. Przy takim kształcie żadne ostrzegawcze naklejki nie będą potrzebne: nikt nie chciałby tego tknąć nawet przez rękawice jednorazowe!

Pudełko na herbatę w kształcie szafy

Czy znacie to uczucie frustracji, kiedy zdarza się, że etykieta torebki herbaty przypadkiem tonie w kubku i trzeba ją wyławiać łyżeczką (albo, ale o tym cicho sza, palcami)? To nie problem, gdy zamiast nitki z tekturką każda torebka ma… mały tekturowy wieszaczek na ubrania, który zawiesza się na brzegu filiżanki.

Wódka smakowa, którą trzeba… obrać ze skórki

Owijanie butelek wódki kolorową folią to nic nowego: ale jeżeli ta folia cała zadrukowana jest wzorem w deseń skórki owocu, którego smak został nadany napojowi, to odnosi się wrażenie, że naprawdę właśnie dobieramy się do wielkiego, wysokoprocentowego owocu. Taki właśnie pomysł miał projektant, który stworzył opakowania butelek wódki Smirnoff Caipiroska – nieźle!

Buty sportowe lekkie jak powietrze

Firma Nike zapakowała jeden ze swoich modeli w… przezroczysty worek z powietrzem, który wygląda, jakby zamknięte w nim buty lewitowały. Bo skoro buty są lekkie jak piórko, to przecież można to pokazać poprzez opakowanie, prawda?

Inspiracje:
https://designschool.canva.com/blog/packaging-design/
http://www.boredpanda.com/creative-product-packaging-part2/