1. Dokonaj selekcji

Bardzo często zdarza się, że ponad połowa (a zazwyczaj zdecydowanie więcej) przedmiotów, które leżą na naszym biurku, jest w istocie zbędna. Zalegają one tam z nieznanych nam przyczyn, a my nawet nie wiemy, że leżą dosłownie obok nas. Warto więc wygospodarować trochę czasu i zająć się ich selekcjonowaniem, wyrzucając do kosza wszystko to, czego nie potrzebujemy i odkładając na półki to, z czego tymczasowo nie będziemy korzystać.

Dzięki temu, pozbędziemy się wielu rzeczy, które – po prostu – zabierają nam sporo miejsca. Przestrzeń na naszym biurku będzie schludna, a to natomiast wpłynie na nasz komfort pracy. W końcu nie od dziś wiadomo, że najbliższe otoczenie mocno wpływa na dobre samopoczucie – mając wokół siebie porządek, będziemy spokojniejsi i bardziej odprężeni.

2. Posegreguj niezbędne akcesoria

To ważne, aby każdy przedmiot miał swoje miejsce – wpłynie to na lepszą organizację naszej pracy i pozwoli zaoszczędzić czas, który zmarnowalibyśmy na szukanie potrzebnych akcesoriów, takich jak pieczątki, czy spinacze. Długopisy i ołówki włóżmy do specjalnego pudełka, które zawsze będziemy mieć pod ręką, notesy i zeszyty ułóżmy w odpowiednich kolumnach, segregatory odstawmy na regał, a inne dokumenty – do szuflady. Zadbajmy też o to, aby nieco ocieplić miejsce pracy – tak, by było ono sympatyczne i przytulne.

Organizacja jest bardzo ważna, ale równie istotna jest miła atmosfera wokół nas. Dobrym pomysłem będzie postawienie na biurku niewielkiej rośliny w doniczce, a także ramki ze zdjęciami najbliższych nam osób i ładnych, nienachalnych bibelotów. Pamiętajmy, że ta przestrzeń jest nasza i powinna dobrze się nam kojarzyć – nie siedzimy tam przecież za karę.

3. Systematycznie sprzątaj

Kiedy uzyskamy zadowalające nas efekty, musimy pilnować, by stały się one codziennością, nie zaś wyjątkiem od reguły. Warto więc posprzątać biurko po wykonaniu wszystkich zadań i obowiązków – tak, by następnego dnia nie przywitał nas wszechobecny chaos. Niech takie regularne porządkowanie będzie pewnego rodzaju rytuałem. Dajemy słowo, że po pewnym czasie stanie się to naszym nawykiem. Przyzwyczajcie samych siebie do tej procedury, aby już zawsze Wam towarzyszyła. To najprostsza droga do utrzymania porządku na biurku i walki… ze swoim lenistwem.

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Wam nie tylko dobrze się zorganizować, lecz przede wszystkim – odpowiednio zmotywować!