Czy zastanawialiście się kiedyś, co decyduje o wyborze konkretnego artykułu? Wydawać by się mogło, że jest to jakość oraz cena, ale w dobie globalnej konkurencji czynniki te są bardzo zbliżone do siebie. Tak naprawdę w wielu przypadkach o wyborze konkretnego produktu decyduje podświadomie nasz mózg, biorąc pod uwagę zgodność opakowania z naszymi preferencjami oraz gustem.

Rola opakowań w marketingu

Każda osoba studiująca marketing i zarządzanie strategiczne produktem wie, że opakowanie nie tylko spełnia funkcję ochronną produktu, ale jest również jednym z najistotniejszych czynników wpływających na konsumenta w procesie podejmowania decyzji zakupowych. W opinii ekspertów opakowanie jest źródłem pozytywnych emocji oraz wrażeń wpływających na naszą percepcję. Atrakcyjny design opakowania gwarantuje, że produkt zostanie dostrzeżony na sklepowej półce oraz wywoła interakcję mobilizującą do zakupu.

Kluczowe elementy wpływające na odbiór opakowania:

– kolor,
– kształt,
– rodzaj materiału,
– jakość materiału,
– zapach.

Ostatni podpunkt dla wielu osób może wydać się abstrakcyjny, jednak nie jest to fikcja. Producenci coraz częściej kuszą konsumentów przy pomocy etykiet zawierających lakiery zapachowe bądź przy pomocy mikrokapsułek uwalniających określony aromat.

www.packagingoftheworld.com

Jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy atrakcyjnego opakowania?

Zgodnie z popularnym hasłem „wyróżnij się albo zgiń” producenci przywiązują niezwykłą wagę do opakowań swoich produktów. Jest to nieustany wyścig, o czym świadczyć mogą systematycznie wykonywane liftingi wizerunku marki. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom oraz zaawansowanym technologiom producenci opakowań mogą realizować coraz ciekawsze projekty. Jest to bez wątpienia dziedzina, w której panują określone trendy. Ich znajomość oraz stosowanie gwarantuje rynkowy sukces produktu.

  • personalizacja – to jeden z kluczowych elementów mający bezpośredni wpływ na wysokość generowanej sprzedaży. Przekaz na etykietach oraz opakowaniach jest dopasowywany do konkretnej grupy docelowej. Co to oznacza w praktyce? Jeden produkt, a nawet kilkaset wersji opakowań! Doskonałym przykładem są puszki Coca Coli z napisami,

  • ekologia – dla wielu osób aspekt ekologiczny ma istotny wpływ na podejmowane decyzje zakupowe. Zgodnie z tą ideą tworzy się nie tylko kreację produktu nawiązującą do natury, ale również nadrukowuje się znaki na etykiecie, które mają symbolizować ekologiczny wymiar produktu,

  • segment premium – klienci są gotowi zapłacić znacznie więcej za produkt, który jest gwarancją najwyższej jakości. Przy pomocy odpowiednio zaprojektowanego opakowania można skutecznie odzwierciedlić tę wizję. W tym celu wykorzystuje się materiały wysokiej jakości, które są symbolem luksusu i prestiżu. Zdarzają się nawet sytuacje, w których opakowanie produktu wygląda znacznie lepiej niż produkt, który się w nim znajduje,

www.packagingoftheworld.com

  • kreatywna forma – w dziedzinie projektowania opakowań widoczna jest również zabawa formą, kształtem oraz wielkością. Szablonowe rozwiązania są nudne, czyli nieskuteczne. Dziś wiele osób porównuje projektowanie opakowań do sztuki, która jest efektem ludzkiej wyobraźni. Wystarczy wpisać w Google hasło „kreatywne opakowania”. Z pewnością znajdziecie wiele inspirujących rozwiązań, które w pełni Was zaskoczą,

  • prostota – „mniej znaczy więcej”. To hasło, które idealnie wkomponowuje się w obecne trendy projektowania opakowań. Według specjalistycznych badań oraz analiz wynika, że prosty konstrukcyjnie przekaz wyrażający emocjenajlepiej przyciąga uwagę kupujących.

Opakowanie produktu to bez wątpienia jego pierwsza reklama i ma istotny wpływ na wysokość sprzedaży. Dzięki zastosowaniu przemyślanych rozwiązań oraz odpowiednich metod można uzyskać doskonałe efekty bez ponoszenia znacznych kosztów na działania promocyjne.