Standardy wysyłek paczek

Każdy z przewoźników, a jest ich obecnie na rynku transportowym bardzo wielu, ma swoje zasady dotyczące wymiarów, rodzajów opakowań czy oklejania paczek. Większość z nich jest powtarzalna przy każdej firmie kurierskiej. Osoby pracujące w sklepach internetowych, których zadaniem jest pakowanie zamówień, często stają przed nie lada problemem. Jak zapakować delikatny towar, żeby nie został uszkodzony w transporcie?

Paczki możemy wysyłać w kartonie, folii lub w formie nieregularnej, otoczonej streczem. Warto sprawdzić, czy przewoźnik nie dolicza dodatkowych opłat za przesyłki niestandardowe, czyli takie, które nie mają łatwo określonych wymiarów, tak jak na przykład tekturowe pudełko.

Do paczek standardowych zaliczają się zazwyczaj paczki nie przekraczające 30 kg. Za większe trzeba zapłacić dodatkowe koszty.

Paczka musi być również dobrze zabezpieczona. Kurierzy nie lubią grzechoczących paczek, gdyż nie wiadomo, czy produkt jest źle zapakowany, czy być może został uszkodzony podczas przesyłki. Luźno umieszczony towar w paczce może nie zostać przyjęty przez kuriera do odbioru.

Prawidłowe zapakowanie paczki jest ważne z kilku względów:

  • Zapewnia bezpieczne dostarczenie przesyłki do klienta
  • Zmniejsza ilość reklamacji, a tym samym kosztów ponownej wysyłki czy naprawy uszkodzonych przedmiotów
  • Skraca czas dostarczenia przesyłki

Jak pakować zamówienia?

Przede wszystkim liczy się rodzaj opakowania. Przedmioty delikatne, takie jak szkło, porcelana i czy innego typu, bardzo łatwo tłukące się rzeczy muszą być odpowiednio zapakowane. Oprócz mnóstwa folii bąbelkowej, poduszek powietrznych lub innego wypełenienia, ważna jest także wytrzymałość zewnętrznego opakowania. Powinniśmy zapakować je w dobrej jakości tekturowy karton zabezpieczony dodatkowo wysokiej jakości taśmą pakową. Zwiększa ona wytrzymałość kartonu i dodatkowo chroni przed przypadkowym otwarciem. Jeśli jest taka potrzeba, całość można dodatkowo zawinąć folią stretch.

Małe przedmioty, które nie wymagają specjalnego traktowania można zapakować do koperty bąbelkowej. Ważne, aby dobrze dobrać rozmiar koperty, szczególnie ze względów ekonomicznych – im większa koperta tym więcej kosztuje.

Marketingowe podejście do pakowania

Sposób i rodzaj pakowania to także nasza wizytówka. Klient otrzymując wyczekiwany towar chciałby poczuć się doceniony. Szczególnie, jeśli zajmujemy się wysyłką ubrań lub przedmiotów z branży beauty. Dodatkowe upominki, takie jak próbki kosmetyków czy kod rabatowy na kolejne zakupy mogą zapewnić nam stałych klientów. Efektowne wypełnienie w środku, zamiast chaotycznie porzucanych ścinek z pewnością zostanie zauważone i zapamiętane. Ładne opakowanie zamówienia nie generuje dodatkowych kosztów, a pozytywnie wpływa na odbiór marki.