Wybierając opakowania jednorazowe dla swojej firmy, czy to restauracji, cukierni czy kawiarni często nie zastanawiamy się nad jego wyglądem czy rodzajem. Liczy się przede wszystkim jego praktyczność i wygoda stosowania. Warto jednak połączyć obie te zalety i wybrać opakowanie, z którego będzie zadowolony również nasz klient. Dlaczego, skoro z definicji opakowanie jednorazowe jest wyrzucane od razu po opróżnieniu?

Wygoda jedzenia z pudełka

Kupując jedzenie na wynos klienci chętnie korzystają z otrzymanych opakowań zamiast przenosić je na talerz. Dlatego opakowanie, w które pakujemy jedzenie powinno być wytrzymałe, szczególnie jeśli potrawa wymaga krojenia nożem. Restauracje i firmy cateringowe najbardziej chwalą sobie opakowania do zgrzewu. Co prawda jednorazowy koszt jest dość wysoki, ale wygoda korzystania i zadowolenie klientów szybko się zwracają. Opakowania te są bardzo estetyczne i co najważniejsze – szczelne. Plastikowe pudełko musi być dopasowane wielkością do posiłku – zbyt małe stworzy nieapetyczny wygląd i niski komfort jedzenia. Zbyt duże może spowodować, że wielkość porcji będzie wyglądać na małą, co przełoży się na negatywne odczucia klienta. Polecamy szczególnie pojemniki dwu i trójdzielne, które pomogą zachować estetyczny wygląd posiłku.

Postaw na ekologię

Społeczeństwo zwraca coraz większą uwagę na ekologię, dlatego jeśli zależy nam na dobrej opinii możemy pakować posiłki w opakowania wykonane z naturalnych surowców. Pojemniki biodegradowalne można po użyciu wyrzucić do odpadów bio, dzięki czemu nie będą zalegać na wysypiskach. Opakowania z trzciny cukrowej wyglądają schludnie, a szeroki wybór pojemności i kształtów ułatwia dopasowanie ich do naszego menu. Co ciekawe, obecnie można kupić pojemniki biodegradowalne do zgrzewarki, dzięki czemu zapewnimy najwyższą szczelność, która jest niezwykle ważna przy transporcie. Ich jedynym minusem jest brak możliwości ponownego użycia, a także możliwość zmniejszenia wytrzymałości pojemnika po zbyt długim kontakcie z posiłkiem.

Kolorowe i eleganckie

Tekturowe pudełka sprawdzają się przede wszystkim w kawiarniach i cukierniach. Słodkości kupujemy często na poprawę humoru lub do spędzenia miłego czasu przy kawie z rodziną czy przyjaciółmi. Dlatego oferując do wypieku kolorowe pudełko lub opakowanie w eleganckim i stylowym wzorze zapewnimy sobie kolejny atut. Klient z pewnością zapamięta miłą obsługę i efektowne opakowanie, które zostało mu wręczone. Gdy kolejny raz pomyśli nad zakupem ciastek od razu przypomni mu się nasz sklep.

Opakowanie jest ważne

Nie bez powodu mówi się, że jemy oczami. Jedzenie zawsze zaczynamy od patrzenia. Dlatego opakowanie, w które będzie zapakowany posiłek powinien odpowiadać pewnym standardom, takim jak:

      dopasowanie do wielkości posiłku

      wygodne w transporcie (szczelne)

      estetyczne i miłe dla oka

      nie powodujące zmiany smaku i zapachu potraw

      bezpieczne w kontakcie z wysoką temperaturą

Jeśli w swoim biznesie postawimy nie tylko na ekonomię, ale sprawimy, że klient będzie zadowolony również z opakowania, z pewnością zyskamy stałego klienta. Dlatego warto czasem ponieść niewiele wyższe koszty, które w przyszłości zaowocują większą ilością zamówień.